Over het algemeen wordt een product pas succesvol beschouwt als het aan een bepaalde behoefte van een klant voldoet. Veel ondernemers hebben de mindset dat een goed product zichzelf wel verkoopt. Helaas is niets minder waar. Tegenwoordig is de klant erg mondig en wordt je op de kleinste details al afgewezen. Bijvoorbeeld als de lettertjes van de voedingswaarden lastig te lezen zijn. Daarnaast is de keuze van producten een grote oorzaak van minder gekozen worden. Bijvoorbeeld in een supermarkt ben je op zoek naar toetje. Je komt aan bij het schap en je moet kiezen uit de vele keuze. De meerderheid kiest dan een product waar degene een positieve ervaring mee heeft. Misschien vind je het erg lekker of is het een aanrader van een kennis/ familielid.
Het is dus erg belangrijk om je product onderscheidend genoeg te maken. Anders wordt je product tenslotte niet gekozen. Zorg er dus voor dat je product goed profileert in het oog van je doelgroep. Dit kan door een efficiënte manier van kleurspelingen wat resulteert naar een herkenbaar huisstijl, een opvallende logo en een goed verhaal. De eerste twee mogelijkheden kunnen door een labelprint worden opgelost. Een goed verhaal zit op een trede hoger en is lastiger om te ontwikkelen. Dit doordat je op een verpakking niet snel de gehele informatie over te brengen. Door een barcode op de verpakking doormiddel van een barcode printer kan je meer informatie kwijt. De klant heeft dan de optie om met zijn camera de barcode te scannen om meer informatie over het product te vergaren. Deze informatie kan bijvoorbeeld op een website geplaats worden of in een video worden afgespeeld om zo je product in de schijnwerpers te richten. Kortom door een verhaal, een onderscheidende verpakking en een goed product win je de klant tegenover je concurrenten. |
https://coding.koenig-bauer.com/nl/ |