Wat is contextueel adverteren en hoe werkt het?

0 Comments

sea betekenis

Bedrijfseigenaren willen de verkoop verhogen en de naamsbekendheid vergroten. Daarom gebruiken ze contextueel adverteren en begrijpen ze niet volledig wat de kenmerken, voor- en nadelen ervan zijn.

Contextueel adverteren is een vorm van adverteren op internet die geïnteresseerde kopers effectief naar uw bron trekt om de verkoop te verhogen.

Advertentiecampagnes worden gemaakt en geconfigureerd met behulp van services zoals Google AdWords.

Adverteren heeft veel instellingen en u kunt geografie, weergavetijd van advertenties, interesses en apparaattargeting kiezen.

De resultaten van het gebruik van contextueel adverteren kunnen worden bijgehouden na het verzamelen van primaire analyses. De cijfers vertellen de waarheid over de impact van advertenties op de gebruiker. Dit betekent dat u niet hoeft te wachten totdat uw bron populair wordt of de TOP van zoekmachines bereikt.

Als je nodig hebt:

snel potentiële kopers aantrekken;

de verkoop van specifieke goederen of diensten verhogen;

het aantal herhaalde verkopen verhogen;

de naamsbekendheid van een bedrijf of merk vergroten;

snel en effectief uw startup aankondigen,

dan is contextueel adverteren uw hulpmiddel.

PPC-reclame heeft een positief effect op de organische resultaten van een site in zoekmachines, wat vooral handig is voor jonge bronnen.

Hoe weet het systeem wat een persoon nodig heeft?

Ze analyseert de activiteit. In het bijzonder zoeken op trefwoord.

Iedereen die vaak geïnteresseerd is in smartphones, ziet suggesties voor een draagbare batterij, koptelefoon en andere mobiele accessoires. Bezoeker van boekingssites voor accommodatie – advertenties met aanbevelingen van appartementen, hotels voor de gevraagde locatie en prijsklasse. Ik denk dat je hebt gemerkt hoe lang advertenties nog steeds achter je blijven wanneer je op zoek was naar een product of dienst op hun sites.

Soorten contextuele advertenties

Tekst

Verschijnt in het venster met zoekresultaten na het invoeren van een zoekopdracht in de zoekbalk en het klikken op de knop “vinden”. Als u Google bijvoorbeeld ‘meubels kopen’ vraagt, worden boven de reguliere links verschillende overeenkomende advertenties weergegeven. Tekstadvertenties komen overeen met het verzoek van de gebruiker. De kosten van een klik op een advertentie zijn afhankelijk van de positie. Hoe hoger het bod, hoe waarschijnlijker hoe hoger de positie in de zoekresultaten.

Wat beïnvloedt de positie van een advertentie in zoekresultaten?

de waarde van het tarief;

Kwaliteitsscore voor uw advertentie en bestemmingspagina

minimale advertentieclassificatie;

het verwachte effect van de selectie van extensies en advertentie-indeling.

Dit betekent dat u concurrenten met een hoger bod kunt verslaan als uw advertenties en zoekwoorden relevanter zijn voor de behoeften van uw gebruikers.

De advertentiebeoordeling wordt telkens opnieuw berekend wanneer een advertentie mag worden weergegeven. Daarom kan de advertentiepositie variëren afhankelijk van het concurrentieniveau op het moment van de zoekopdracht, evenals van de voorwaarden waaronder de gebruiker een zoekopdracht invoert.

Advertenties kunnen boven en onder aan de pagina met zoekresultaten worden weergegeven.

De kosten van een klik gaan volledig naar de service voor advertentieplaatsing.

Het werk van contextueel adverteren bij het zoeken is uiterst eenvoudig. De contextuele advertentie van een adverteerder is gekoppeld aan zoekwoorden die een internetmarketeer instelt in de advertentieaccountinstellingen of een zoekwoordcombinatie. Bijvoorbeeld ‘bloemen kopen’ en wanneer een gebruiker die bloemen zoekt in de zoekopdracht een verzoek typt dat overeenkomt met een sleutelzin of zoekwoorden, krijgt hij de bijbehorende advertentie te zien.

Zo ontvangt de gebruiker informatie die overeenkomt met zijn verzoek en krijgt u een gebruiker die geïnteresseerd is in uw aanbieding, die natuurlijk een echte koper kan worden als hij tevreden is met het assortiment en de prijzen.

Bannerreclame

Banneradvertenties – kunnen de vorm hebben van een tekstadvertentie, statische of geanimeerde banner. De gelieerde sites van Google zijn goed voor 75% tot 85% van het wereldwijde verkeer.

De kosten voor het klikken op een advertentie zijn verdeeld in 2 delen. Een deel gaat naar het advertentienetwerk, het tweede gaat naar de webmaster van de site waarop de advertenties worden gepubliceerd.

Een leuke functie van bannerreclame is de mogelijkheid van zowel automatische als handmatige selectie van online advertentieplatforms. Zo kan de adverteerder zelfstandig sites kiezen op basis van verschillende criteria:

door zoekwoorden;

op sitethema;

volgens de interesses van gebruikers;

volgens de remarketinglijst.

Bannerreclame onderscheidt zich door de aanwezigheid van instellingen voor een nauwkeurigere selectie van het publiek op basis van interesses en voorkeuren, koopkracht, leeftijd en geografische locatie.

Banneradvertenties creëren een zoekvraag. Als er weinig of geen zoekopdrachten zijn, is bannerreclame een hulpmiddel dat mensen zal aantrekken en interesseren. En dan verschijnen er zoekopdrachten in de zoekopdracht.

Video

Videoadvertentie is een advertentie in de vorm van een speciale advertentievideo met een hyperlink naar de website van de adverteerder.

Typen advertentiecampagnes en plaatsingen

Advertenties moeten het publiek aanmoedigen om actie te ondernemen, zoals naar een website gaan of een product bestellen. Verschillende soorten contextueel adverteren helpen bij het bereiken van verschillende doelen.

Voor- en nadelen van contextueel adverteren

Verschillende soorten contextueel adverteren helpen bij het bereiken van verschillende doelen.

Kenmerken van contextueel adverteren:

betalen per klik van geïnteresseerde gebruikers;

mogelijkheid tot gelijktijdige plaatsing in meerdere zoekmachines;

plaatsing van advertenties op partnersites;

de mogelijkheid om een ​​plaatsingspositie te selecteren;

zoekwoordtargeting;

advertenties weergeven op basis van de interesses en voorkeuren van gebruikers;

advertenties op het juiste moment op de juiste plaats weergeven;

snelle lancering van advertentiecampagnes;

ruime mogelijkheden voor analyse;

het verbeteren van de organische ranking van de site.

Hier is een lijst met factoren die de context anders maken dan SEO.

U kunt rekening houden met de woonregio van potentiële klanten. Bij het opzetten van contextueel adverteren, kunt u de bewoners kiezen van welk gebied de advertentie wordt getoond. Dit is handig als u zich richt op specifieke regio’s.

Snel effect. Alle vormen van contextueel adverteren leiden tot een operationeel effect: het websiteverkeer groeit vrijwel direct. SEO-promotie duurt veel langer.

Mogelijkheid om te werken met NIET geoptimaliseerde sites. Het is niet nodig om de site voor zoekmachines te optimaliseren – de context is van invloed op bijna elke bron, inclusief niet-geïndexeerde bronnen. Maar dat is slecht. Zeker als de mand eraf valt en er geen “bestelknop” op de site staat.

De mogelijkheid om prestaties bij te houden. Je weet precies waar en wanneer potentiële klanten kwamen. Vooral als je call tracking hebt ingesteld.

Veel aanpassingsmogelijkheden. U beslist wat u in uw advertentie zegt. U kunt een beschrijving kiezen en de bestemmingspagina aangeven waarnaar de gebruiker gaat wanneer ze klikken.

De advertentiecampagne kan worden gestopt en gestart.

Er zijn helaas ook nadelen. 

Gebruikers hebben meer vertrouwen in zoekresultaten dan in links in advertentieblokken. De locatie van de bron bovenaan de zoekresultaten geeft aan dat er goed aan is gewerkt, terwijl iedereen reclame kan bestellen.

Verkeer verminderen na het uitschakelen van de advertentiecampagne. Zodra het budget voorbij is, zullen de overgangen naar de bron drastisch dalen. Dit is een voordeel voor SEO, wat een langetermijnresultaat oplevert.

Het belangrijkste voordeel van PPC-advertenties boven SEO is remarketing.

Remarketing

Remarketing is een tool die gebruikers retourneert en alle soorten advertenties gebruikt: zoeken, banner en video.

Dankzij remarketing kunt u contact opnemen met gebruikers die al interactie hebben gehad met uw bedrijf. Ze zien uw advertenties wanneer ze andere sites bezoeken en mobiele apps gebruiken. U kunt remarketinglijsten maken met specifieke voorwaarden.

Belangrijke remarketingdoelgroepen:

Gebruikers die iets aan het winkelwagentje op de site hebben toegevoegd, maar de transactie niet hebben voltooid.

Gebruikers die een aankoop hebben gedaan. Er kunnen gerelateerde producten worden aangeboden.

Gebruikers die zich op uw site bevonden en de gerichte actie niet hebben voltooid.

Uit de rapporten kunt u lezen hoe effectief uw campagnes zijn, waar uw advertenties worden weergegeven en hoeveel u ervoor betaalt.

Conclusies

De context is complex. De illusie van duidelijkheid die PPC-cursussen en -artikelen achterlaten, is misleidend. Dit soort vertrouwen leidt tot slecht afgestemde advertentie-accounts en uitgeputte budgetten.

De context is nodig voor middelgrote en grote bedrijven. De kleine heeft het ook nodig, maar soms is het voor hem niet rendabel. Dus probeer het.

Het is beter om de context te doen met specialisten. Of het nu gaat om een ​​bureau, freelancer of inhouse specialist. Het belangrijkste is om succesvolle gevallen van werk in een niche en met specifieke tools te hebben.

Als u specialisten wilt helpen om hun werk met hoge kwaliteit te doen, sorteer dan uw bedrijf, bestudeer uw concurrenten en hun promotiekanalen. Deze kennis helpt de specialist om snel betrokken te raken bij de specifieke kenmerken van uw niche en in kortere tijd resultaat te boeken.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html
Tags: